ORDIN nr. 769 din 21 decembrie 2009 privind aprobarea
Metodologiei de înregistrare a operatorilor economici şi eliberare a
autorizaţiei pentru producerea, prelucrarea şi/sau comercializarea
seminţelor şi materialului săditor
Văzând
Referatul de aprobare al Direcţiei generale politici agricole nr. 141.069
din 14 decembrie 2009,
În temeiul
prevederilor art. 4 din Legea nr. 266/2002
privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea
calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului
săditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante,
având în
vedere Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009
privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea
de a furniza servicii în România,
În temeiul
Hotărârii Guvernului nr. 1.407/2009
privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale,
ministrul
agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, interimar, emite următorul ordin:
Art. 1
Se
aprobă Metodologia de înregistrare a operatorilor economici şi
eliberare a autorizaţiei pentru producerea, prelucrarea şi/sau
comercializarea seminţelor şi materialului săditor,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Inspecţia
Naţională pentru Calitatea Seminţelor din cadrul Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale va urmări aplicarea
prevederilor prezentului ordin prin inspectoratele teritoriale pentru calitatea
seminţelor şi a materialului săditor şi Laboratorul Central
pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor.
(la data 23-Mar-2011 Art. 2 modificat de Art. I,
punctul 1. din Ordinul
57/2011 )
La
data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul
ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 253/2002
pentru aprobarea Metodologiei privind înregistrarea agenţilor economici,
persoane fizice şi juridice, pentru producerea, prelucrarea şi/sau
comercializarea seminţelor şi materialului săditor, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 472 din 2 iulie 2002.
Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale, interimar, Nicolae Giugea, secretar de stat |
ANEXĂ:
METODOLOGIE din 21 decembrie 2009 de înregistrare a
operatorilor economici şi eliberare a autorizaţiei pentru producerea,
prelucrarea şi/sau comercializarea seminţelor şi materialului
săditor
(la
data 28-Dec-2009 actul a fost aprobat de Ordinul
769/2009 )
Art. 1
(1)Activităţile privind producerea în vederea
comercializării, prelucrarea şi/sau comercializarea seminţelor
şi materialului săditor se realizează de către operatori
economici autorizaţi în acest scop de autoritatea competentă din
cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale, denumit în continuare MAPDR, prin inspectoratele teritoriale pentru
calitatea seminţelor şi materialului săditor, denumite în
continuare ITCSMS, şi Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor
şi a Materialului Săditor, denumit în continuare LCCSMS.
(2)Producerea în vederea comercializării,
prelucrarea şi/sau comercializarea de seminţe şi material
săditor fără autorizaţie de funcţionare eliberată
în conformitate cu prevederile prezentei metodologii constituie
contravenţii şi intră sub incidenţa prevederilor art. 47,
art. 48 lit. b) şi ale art. 50 din Legea nr. 266/2002
privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea
calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului
săditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante.
Inspecţia
Naţională pentru Calitatea Seminţelor, denumită în
continuare INCS - Serviciul de selecţie şi calitatea seminţelor
din cadrul MAPDR, autoritatea competentă din cadrul MAPDR, în conformitate
cu Legea nr. 266/2002,
autorizează şi retrage autorizaţiile operatorilor economici care
prestează activităţi de producere, prelucrare şi/sau
comercializare a seminţelor şi materialului săditor, după
caz, pe teritoriul României, prin ITCSMS şi/sau LCCSMS.
Se
înregistrează şi autorizează, la cerere, persoane fizice sau
juridice cu cetăţenie română având sediul în România, precum
şi cele rezidente în România şi/sau rezidente în alte state membre,
care fac dovada că dispun de dotările tehnico-materiale necesare
şi de personal care are pregătirea corespunzătoare pentru activitatea
solicitată, conform reglementărilor în vigoare.
(1)Cererea tipizată prevăzută în anexa nr.
1, precum şi anexele nr. 1a), 1b), şi/sau 1c), la cerere, se pun la
dispoziţie solicitanţilor de către ITCSMS şi/sau LCCSMS.
(2)Cererea completată, împreună cu documentele
prevăzute în cerere, va fi depusă în două exemplare la ITCSMS
sau LCCSMS în a cărui rază teritorială de activitate este
amplasat sediul social şi/sau punctul de lucru al operatorului economic.
(3)Formalităţile prevăzute la alin. (1)
şi (2) pot fi realizate şi prin intermediul punctului de contact unic
(PCU), în format electronic, prin intermediul autorităţii competente.
(4)Schimbul de informaţii cu privire la prestatorii
de servicii rezidenţi în România sau în oricare alt stat membru se
realizează cu ajutorul sistemului de informare al pieţei interne (IMI),
prin intermediul aceleiaşi autorităţi competente, pe baza unei
cereri în format electronic.
Procedura
de autorizare cuprinde:
A. Verificarea dotării tehnico-materiale B. Atestarea personalului prestatorului de servicii C.
Eliberarea autorizaţiei |
(A)Prin
dotare tehnico-materială necesară se înţelege:
a)materialul
biologic destinat multiplicării ori seminţe şi material
săditor destinat pentru însămânţare sau plantare;
b)terenul
agricol sau spaţiile de creştere a plantelor de înmulţire,
corespunzătoare calitativ, mărimea suprafeţelor trebuind să
asigure distanţele de izolare şi rotaţia culturilor, precum
şi utilajele necesare;
c)spaţii
de depozitare, condiţionare şi comercializare, cu utilajele şi
aparatura necesare satisfacerii scopului propus.
1.Dotarea
tehnico-materială poate fi în proprietatea operatorului economic,
închiriată, luată în arendă, concesionată, cu contract de
reprezentare, multiplicare, asociere sau prestări de servicii,
dovedită prin documente.
1.1.în
cerere se va specifica specia ori grupa de specii, conform legislaţiei în
vigoare.
1.2.în
cerere se va/vor specifica operaţiunea/operaţiunile pe care
operatorul economic o/le va desfăşura în cadrul fiecărui tip de
activitate pentru care solicită autorizarea, conform prevederilor art. 4
alin. (2), precum şi deschiderea Registrului de intrări şi
ieşiri pentru evidenţa producţiei, tranzacţiilor şi
stocurilor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.
2.Cererea
solicitantului este procesată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de
30 de zile calendaristice de la data depunerii documentaţiei complete.
2.1.Termenul
poate fi prelungit o singură dată de către autoritatea
competentă, pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice.
Valabilitatea documentelor depuse iniţial nu este afectată de
prelungirea dispusă de autoritatea competentă. Prelungirea termenului
de autorizare, precum şi durata acestei prelungiri trebuie motivate în mod
corespunzător şi notificate solicitantului înainte de expirarea
termenului iniţial.
2.2.Operatorii
economici vor plăti contravaloarea prestaţiilor de verificare şi
instruire în vederea autorizării, odată cu acceptarea cererii de
către autoritatea competentă, pentru fiecare autorizaţie
solicitată, în numerar sau prin dispoziţie de plată, în contul
ITCSMS sau LCCSMS în a cărui rază teritorială îşi au sediul
social central sau în contul ITCSMS sau LCCSMS în a cărui rază
teritorială de activitate sunt amplasate punctele de lucru.
3.Procedura
de verificare a dotărilor tehnico-materiale se desfăşoară
după cum urmează:
a)inspectorul oficial desemnat de director verifică
scriptic şi faptic, în teren, documentaţia depusă de solicitant
şi încheie un proces-verbal conform modelului prevăzut în anexa nr.
5, arătând dacă sunt sau nu sunt îndeplinite condiţiile materiale
necesare realizării activităţii respective;
b)în cazul neîndeplinirii condiţiilor
prevăzute, de comun acord cu solicitantul, se poate stabili un termen
pentru realizarea acestora, dar nu mai mult de 15 zile calendaristice de la
data verificării;
c)dacă după expirarea acestui termen
condiţiile nu sunt îndeplinite, directorul ITCSMS şi/sau LCCSMS
respinge autorizarea, iar solicitantul are dreptul să depună o
nouă cerere, atunci când consideră că îndeplineşte
condiţiile necesare.
(B)Procedura
de verificare a cunoştinţelor corespunzătoare necesare pentru
activitatea sau activităţile pentru care se solicită autorizarea
se desfăşoară astfel:
a)solicitantul
va prezenta autorităţii următoarele documente:
(i)decizia
de desemnare a persoanei angajate responsabile cu derularea
activităţilor specifice sau declaraţia pe propria
răspundere prin care aceasta se declară responsabilă pentru
respectiva activitate;
(ii)curriculum
vitae al persoanei desemnate;
(iii)după
caz, copii ale documentelor de pregătire profesională în domeniul
seminţelor şi materialului săditor;
b)personalul responsabil prevăzut la lit. a) va fi
verificat prin testarea cunoaşterii legislaţiei şi a normelor
tehnice specifice activităţii pentru care s-a solicitat autorizarea;
c)testarea se va face pe baza unei tematici puse la
dispoziţia operatorului economic, la solicitarea acestuia, de către
ITCSMS sau LCCSMS. La cererea operatorilor economici, înainte de testare se pot
organiza instruiri de către ITCSMS şi/sau LCCSMS;
d)comisia de examinare va fi formată din 3 sau 5
specialişti în domeniul de activitate solicitat, din cadrul ITCSMS sau
LCCSMS, desemnată prin decizia conducătorului unităţii;
e)testarea se va face în scris, pe bază de
test-grilă. Chestionarele specifice pe domenii de activitate întocmite de
fiecare ITCSMS sau LCCSMS vor fi aprobate în prealabil de autoritatea
competentă din cadrul MAPDR;
f)se consideră atestată persoana care a
răspuns corect la minimum 70% din întrebări;
g)rezultatul testării se aduce la
cunoştinţa operatorului economic în termen de 3 zile lucrătoare.
Persoana testată care a fost declarată respinsă are dreptul la
retestare, contra cost, la o dată stabilită de comun acord;
h)pentru persoana atestată, ITCSMS sau LCCSMS
eliberează un certificat de atestare, al cărui model este
prevăzut în anexa nr. 2, cu termen de valabilitate de 4 ani;
i)certificatele de atestare emise până la data
intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile până la
expirare;
j)nu se
organizează testarea personalului dacă cererea şi
documentaţia depuse au fost respinse la verificarea privind
condiţiile tehnico-materiale necesare pentru activitatea respectivă.
1.O
persoană atestată în alt stat membru nu necesită atestare de
către autoritatea competentă română.
2.ITCSMS
şi LCCSMS organizează instruiri anuale sau ori de câte ori apar
reglementări noi în domeniu, contra cost, cu participarea personalului
atestat profesional sau neatestat al operatorilor economici autorizaţi.
(C)Directorul
ITCSMS şi LCCSMS aprobă înregistrarea operatorilor economici şi
autorizarea activităţilor solicitate, dacă au fost îndeplinite
condiţiile de înregistrare şi autorizare.
1.Autorizaţia
se acordă separat, pe fiecare tip de activitate, eliberându-se
următoarele tipuri de autorizaţii, în următoarele condiţii:
a)autorizaţia de producere a seminţelor
şi materialului săditor se acordă operatorilor economici care
multiplică sămânţă şi material săditor
proprietate proprie sau sub responsabilitatea sa, conform normelor în vigoare
şi operatorilor economici care prestează servicii de multiplicare a
seminţelor şi materialului săditor proprietate a altor operatori
economici autorizaţi în România sau firme recunoscute de
autorităţi, organizaţii profesionale de profil din alte state
membre ale UE, prin contracte de multiplicare;
b)autorizaţia de prelucrare a seminţelor
şi materialului săditor se acordă operatorilor economici care
efectuează una sau mai multe operaţiuni privind: condiţionarea,
formarea loturilor, ambalarea, închiderea şi etichetarea seminţelor
şi materialului săditor proprietate proprie sau prin contracte de
prestări de servicii cu alţi proprietari, conform normelor în vigoare;
c)autorizaţia de comercializare a seminţelor
şi materialului săditor se acordă operatorilor economici care
efectuează operaţiuni de comerţ angro şi cu amănuntul,
cu sămânţă şi material săditor, în conformitate cu
prevederile art. 13 alin. (1) din Legea nr. 266/2002
şi ale normelor în vigoare;
d)autorizaţie separată pentru fiecare punct de
lucru, care deţine bază materială de producere, prelucrare sau
comercializare, dacă sunt înregistrate oficial la registrul
comerţului, cu excepţia celor care comercializează cu
amănuntul seminţe şi material săditor către
beneficiarii finali neprofesionişti.
(1)Pot
fi exceptate de la prevederile art. 5 pct. C lit. c) persoanele fizice sau
juridice, distribuitori neprofesionişti de seminţe şi material
săditor, care:
a)comercializează cu amănuntul ambalaje mici
de seminţe sau plante la bucată sau în ambalaj individual, provenite
de la furnizori profesionişti, autorizaţi de ITCSMS sau LCCSMS, cu
respectarea regulilor şi normelor specifice în vigoare, destinate
utilizatorilor finali neprofesionişti, în pieţe şi magazine al
căror obiect principal de activitate nu este comercializarea
seminţelor şi materialului săditor;
b)comercializează seminţele şi materialul
săditor prevăzute la lit. a) în numele lor cu împuternicirea unui
furnizor angrosist autorizat în România sau în alt stat membru al Uniunii
Europene.
(2)Furnizorul
angrosist autorizat, prevăzut la alin. (1), are următoarele
obligaţii:
a)este responsabil de calitatea produselor
comercializate şi de respectarea regulilor şi normelor tehnice de
aplicare a Legii nr. 266/2002;
b)emite o împuternicire anuală sau pentru anumite
perioade pentru fiecare distribuitor intermediar care comercializează în
numele său, împuternicire disponibilă la cererea
autorităţilor;
c)obligă distribuitorii împuterniciţi conform
prevederilor alin. (2) lit. b) să ţină o evidenţă
clară a cantităţilor primite şi vândute;
d)ţine o listă anuală sau pe anumite
perioade, cuprinzând numele, adresa şi locul de vânzare ale
distribuitorilor împuterniciţi să comercializeze în numele său
şi sortimentul produselor de vânzare, care va fi pusă la
dispoziţia ITCSMS sau LCCSMS din judeţul în care aceşti
distribuitori îşi desfăşoară activitatea.
(3)Nerespectarea prevederilor alin. (2) poate atrage
retragerea dreptului de comercializare prin distribuitori împuterniciţi.
(1)Autorizaţia eliberată de autoritate este
formular tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3.
(2)Formularele tipizate existente în stoc vor fi utilizate
până la epuizarea stocului.
(la data 23-Mar-2011 Art. 7, alin. (2) modificat de
Art. I, punctul 2., litera A. din Ordinul
57/2011 )
ITCSMS
şi/sau LCCSMS vor ţine evidenţa operatorilor economici
autorizaţi, vor supraveghea şi vor monitoriza pe toata durata
autorizării activităţile acestora.
(1)Autorizaţiile sunt documente cu regim special.
(2)Tehnoredactarea, tipărirea şi evidenţa
acestora se vor realiza în conformitate cu legislaţia în vigoare şi
sub supravegherea autorităţii competente din cadrul MAPDR.
(3)Fondurile necesare pentru multiplicarea
autorizaţiilor vor fi asigurate de către ITCSMS şi/sau LCCSMS.
(4)Autorizaţia va purta un număr de ordine care
va constitui numărul de cod unic al punctului de lucru sau al sediului
social al operatorului economic, număr ce va fi înscris pe toate
documentele oficiale sau ale operatorului economic, eliberate în
legătură cu seminţele şi materialul săditor produse,
prelucrate sau comercializate de acesta.
(5)Numărul
de cod va fi format astfel:
a)prima parte se constituie din iniţialele
judeţului, utilizându-se codul naţional pentru automobile;
b)a doua parte va fi formată din 4 cifre începând
de la 0001, identificând operatorul economic în ordinea eliberării autorizaţiilor;
c)a treia
parte va fi formată din 3 litere reprezentând:
(i)prima
literă A - operator economic autorizat pentru producerea seminţelor
şi materialului săditor; de exemplu: A00;
(ii)a
doua literă B - operator economic autorizat pentru prelucrarea
seminţelor şi materialului săditor; de exemplu: 0B0;
(iii)a
treia literă C - operator economic autorizat pentru comercializarea
seminţelor şi materialului săditor; de exemplu: 00C.
(6)Autoritatea competentă din cadrul MAPDR va putea
completa sau modifica sistemul de codificare şi va ţine evidenţa
informatizată a operatorilor economici autorizaţi.
(1)Anual, ITCSMS şi/sau LCCSMS monitorizează
activitatea desfăşurată de operatorii economici, în scopul verificării
îndeplinirii continue a cerinţelor prevăzute la art. 5 din Legea nr. 266/2002,
republicată. Monitorizarea se face în baza Fişei de supraveghere
şi monitorizare a activităţii operatorului economic,
prevăzută în anexa nr. 7.
(la data 23-Mar-2011 Art. 10, alin. (1) modificat de
Art. I, punctul 2., litera B. din Ordinul
57/2011 )
(2)Monitorizarea activităţii operatorilor
economici prevăzută la alin. (1) se face de către ITCSMS
şi/sau LCCSMS anual, dar nu mai devreme de 11 luni de la monitorizarea
precedentă.
(la data 23-Mar-2011 Art. 10, alin. (2) modificat de
Art. I, punctul 2., litera B. din Ordinul
57/2011 )
(3)Operatorii economici autorizaţi au obligaţia
de a anunţa în scris, în termen de 15 zile calendaristice, orice
modificare intervenită după obţinerea autorizaţiei.
Personalul nou-angajat va fi testat conform prezentei metodologii.
(1)Autorizaţia acordată în urma
înregistrării şi autorizării unui operator economic pentru
producerea, prelucrarea şi/sau comercializarea seminţelor, după
caz, poate fi retrasă temporar sau definitiv numai de către
autoritatea competentă care a eliberat-o, dacă se constată
că au fost încălcate obligaţiile ce îi revin potrivit art. 5 din
Legea nr. 266/2002
sau dacă nu mai desfăşoară activităţile în
domeniu timp de 3 ani consecutivi şi cu respectarea prevederilor Legii
contenciosului administrativ nr. 554/2004,
cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Personalul împuternicit al autorităţii
competente din cadrul MAPDR, ITCSMS şi LCCSMS poate constata nerespectarea
condiţiilor de autorizare şi poate retrage autorizaţiile
eliberate, în urma încheierii unui proces-verbal conform modelului
prevăzut în anexa nr. 6.
(3)Retragerea autorizaţiei nu exonerează
operatorul economic de măsurile luate şi sancţiunile
prevăzute în art. 50, pentru măsurile şi contravenţiile
prevăzute la art. 47 şi 48 din Legea nr. 266/2002.
(4)Orice decizie a autorităţii competente,
inclusiv refuzul sau retragerea unei autorizaţii, trebuie motivată
corespunzător şi poate fi atacată în faţa instanţelor
judecătoreşti, potrivit dreptului comun.
(5)În cazul în care operatorul economic a pierdut
autorizaţia, acesta este obligat să o declare nulă într-o
publicaţie locală sau centrală şi să solicite
autorităţii emitente eliberarea unei noi autorizaţii.
(6)Operatorul
economic căruia i s-a retras autorizaţia poate face contestaţie,
care va avea următorul curs:
a)către directorul ITCSMS sau LCCSMS, în termen de
15 zile calendaristice de la data încheierii procesului-verbal de retragere
temporară sau definitivă a autorizaţiei;
b)directorul ITCSMS sau LCCSMS va analiza
contestaţia, va verifica şi va decide în termen de 5 zile
lucrătoare de la data primirii acesteia;
c)în cazul respingerii contestaţiei de către
directorul ITCSMS sau LCCSMS, operatorul economic poate depune plângere la
autoritatea competentă din cadrul MAPDR în termen de 15 zile
calendaristice de la data respingerii contestaţiei;
d)autoritatea competentă va soluţiona
contestaţia în termen de 30 de zile calendaristice de la data
înregistrării contestaţiei. Decizia autorităţii competente
poate fi atacată la instanţa de contencios administrativ în
conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004,
cu modificările şi completările ulterioare.
Operatorul
economic poate relua procedura de obţinere a autorizaţiilor care au
fost retrase, după înlăturarea situaţiilor care au impus
măsura retragerii, cu plata tarifelor aferente.
ITCSMS
sau LCCSMS asigură arhivarea documentaţiei specifice care a stat la
baza eliberării autorizaţiei, retragerilor şi
reautorizărilor.
Anexele
nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
(la data 23-Mar-2011 Art. 14 modificat de Art. I,
punctul 2., litera C. din Ordinul
57/2011 )
ANEXA Nr. 1:
CERERE
privind obţinerea autorizaţiei de
producere/prelucrare/comercializare a seminţelor şi a materialului
săditor
Operator economic .................... Nr. .............. din ............................. |
Se aprobă autorizarea pentru ........................ Director |
Operatorul
economic ................... (denumirea operatorului economic care
solicită autorizarea) ........................., cu sediul în localitatea
....................................................., str.
......................................................... nr. ........., cod
poştal .............., judeţul/sectorul
..................................., telefon
.................................., fax .............................., e-mail
..............................................,înregistrat la Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului cu nr.
..................................... din
............................................, reprezentat prin
................................................................, având
funcţia de .............. (Se scrie numele şi prenumele persoanei
împuternicite.)
........................................................................................
solicit autorizaţia de producere/prelucrare/comercializare a
seminţelor şi a materialului săditor a
Societăţii/punctului de lucru
.........................................................................................................................................................
la următoarele specii sau grupe de specii:
...............................................................................................................................................................
în
conformitate cu legislaţia în vigoare: ....................... [denumirea
legii şi a ordinului (lor) ministrului agriculturii, pădurilor
şi dezvoltării rurale)]
......................................................................................................................,
pentru
operaţiunea (ile)
..................................................................................................................................,
Anexăm
la prezenta cerere următoarele documente:
1.copie xerox a statutului, pentru societăţile
comerciale, asociaţii cu personalitate juridică, cu specificarea
obiectului de activitate în domeniu sau a autorizaţiei conform
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008
privind desfăşurarea activităţilor economice de către
persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi
întreprinderile familiale, cu modificările ulterioare, pentru persoanele
fizice;
2.copie xerox a Certificatului de înregistrare eliberat
de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
3.copie xerox a Certificatului de înregistrare
fiscală în scop de TVA;
4.asigurarea dotării tehnico-materiale (anexele nr.
1a, 1b sau 1c, la cerere, împreună cu copiile xerox ale documentelor
doveditoare);
5.dosarul de
prezentare a personalului angajat care urmează a se ocupa de
producerea/prelucrarea/comercializarea seminţelor şi a materialului
săditor (copie de pe diplomă/calificări în domeniu, curriculum
vitae, copie a contractului individual de muncă).
Declar
pe propria răspundere că nu am suferit sancţiuni în
legătură cu activitatea pentru care solicităm autorizaţie
şi vom respecta dispoziţiile prevăzute în Legea nr. 266/2002
privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea
calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului
săditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante şi în
normele legale în vigoare.
Mă
oblig să anunţ orice modificare intervenită în documentaţia
depusă pentru înregistrare în termen de 15 zile calendaristice de la data
producerii modificării.
Data
................................................
........................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila, după caz)
Cererea
se depune în două exemplare, dintre care un exemplar se înapoiază
operatorului economic.
ANEXA Nr. 11^a:
Asigurarea dotării tehnico-materiale pentru
producerea seminţelor şi a materialului săditor
Operatorul
economic ............................................................., adresa
..................................................
Punct
de lucru ......................................................., adresa
..................................................................
1.Suprafaţa
de teren
Amplasamentul (localitatea) |
||||
1.a) Suprafaţa agricolă - ha |
|
|
|
|
1.b) Suprafaţa arabilă - ha |
|
|
|
|
1.c) Alte folosinţe ................................. - ha .................................- ha .................................- ha |
|
|
|
|
1.1. Suprafaţa destinată culturilor de
seminţe şi materialului săditor |
||||
1.1.a) Culturi semincere pe specii sau grupe de
specii - ha 1.1.b) Material săditor* - ha |
|
|
|
|
* Se specifică: legumicol,
fructifer, ornamentai, viticol etc.
Se
anexează schiţa terenului şi titlul de folosinţă
(proprietate, arendă, închiriere, concesionare etc.)
2.1. Spaţii de depozitare |
||||
Amplasamentul (localitatea) |
||||
Număr Nr. |
|
|
|
|
Suprafaţa m2 |
|
|
|
|
Capacitate tone |
|
|
|
|
2.2. Spaţii speciale (sere, solare,
răsadniţe de altoire, sortare, forţare etc.) |
|
|
|
|
Suprafaţa m2 |
|
|
|
|
2.3.Maşini
şi utilaje agricole specifice (denumire, nr. ) în proprietate sau prin
contract
..........................................................................................................................................
3.Baza
biologică a seminţelor şi a materialului de înmulţire
şi plantare (Se specifică dacă este proprie,
cumpărată, contract de reprezentare etc.)
.......................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.....................................
(semnătura solicitantului)
Asigurarea dotării tehnico-materiale pentru
prelucrarea seminţelor şi a materialului săditor
1.Dotări
1.1.Spaţii
de depozitare şi condiţionare
Localitatea |
Destinaţia construcţiei |
Tipul |
Suprafaţa |
Capacitate |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.Utilaje
de condiţionare, uscare, tratare
Localitatea |
Denumirea utilajului |
Tipul /Stare |
Nr. |
Productivitate |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3.Utilaje
pentru ambalare, cântărire, etichetare
Localitatea |
Denumirea utilajului |
Tipul / Stare |
Nr. |
Productivitate |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4.Aparatura
de laborator (în stare de funcţionare corespunzătoare)
Localitatea |
Denumirea aparatului |
Tipul |
Nr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Denumirea |
Tipul / Stare |
Nr. |
Capacitate |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Alte
elemente:
.............................................................................................................................................................................................
Asigurarea dotării tehnico-materiale pentru
comercializarea seminţelor şi a materialului săditor
1.Dotări
Adresa |
Tipul depozitului |
Suprafaţa |
Capacitate |
Stare |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Provenienţa
seminţei şi a materialului săditor
(producţie
proprie, cumpărare, contracte de multiplicare, reprezentare etc.)
..........................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
ANEXA Nr. 2:
Nr. .......... din .............
Inspectoratul
Teritorial pentru Calitatea
Seminţelor
şi a Materialului Săditor............./
Laboratorul
Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor
Se
acordă domnului/doamnei ............. (numele şi prenumele)
...........................................................,
domiciliat(ă)în .................................. (domiciliul stabil) ........................................................,
posesor/posesoare al/a BI/CI seria........ nr.
......................,eliberat(ă) de
................................................................... la data de
.................................
Subsemnaţii,
.................................................................................................................................................................,
desemnaţi pentru verificarea profesională a persoanei prevăzute
în fişa de prezentare depusă de operatorul economic
........................................................................................,
la dosarul cererii nr. ......................... din ..................... sau
de persoana fizică ..........................................., pentru
obţinerea autorizaţiei de
............................................ a seminţelor/a materialului
săditor, are competenţa şi experienţa necesară pentru
desfăşurarea activităţii în domeniu.
.................................
.................................
a)-
faţă -
ROMÂNIA MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE Inspecţia Naţională pentru Calitatea Seminţelor AUTORIZAŢIA Nr. ......................... pentru producerea/prelucrarea/comercializarea seminţelor şi a materialului săditor În temeiul art. 4 din Legea nr. 266/2002,
republicată, prin prezenta autorizăm operatorul economic
....................................., cu sediul în localitatea
...................................., str.
...................................nr. ......., judeţul
....................., înregistrat la Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului cu nr. .................... din ...........................,
pentru producerea/prelucrarea/comercializarea seminţelor şi a
materialului săditor din următoarele specii sau grupe de specii: ....................................., pentru
activitatea desfăşurată la:
...................................................................... Data ............... Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi Materialului Săditor ............../ Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a
Materialului Săditor Director executiv, .......................... (numele, prenumele, semnătura, ştampila) |
ROMÂNIA MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE Inspecţia Naţională pentru Calitatea Seminţelor AUTORIZAŢIA Nr. .......................... pentru ...................................... seminţelor şi
a materialului săditor În temeiul art. 4 din Legea nr. 266/2002
privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea
calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului
săditor, precum şi testarea şi înregistrarea soiurilor de
plante, republicată, se autorizează operatorul economic:
...................................................., cu sediul în
localitatea ................................, str.
............................... nr. ......., judeţul
..........................., înregistrat la Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului cu nr. ............ din ......., pentru
...................................... seminţelor şi a materialului
săditor din următoarele specii sau grupe de specii: ....................................................................................... pentru activitatea desfăşurată la:
............................. (amplasamentul, localitatea, punctul de lucru)
........................ Prezenta autorizaţie poate fi retrasă în
conformitate cu prevederile art. 6 din Legea nr. 266/2002,
republicată. Operatorul economic autorizat este obligat să
anunţe emitentul prezentei autorizaţii despre orice modificare
intervenită în documentaţia depusă la autorizare, în termen de
15 zile de la producerea modificării. Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi Materialului Săditor ............../ Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor Data ..................... Director executiv, ........................... (numele, prenumele, semnătura, ştampila) |
Monitorizare anuală |
Monitorizare anuală |
||
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
Data ......................... L.S. .......................... Modificări intervenite ................................. |
ANEXA Nr. 4:
REGISTRU DE INTRĂRI ŞI IEŞIRI
Operatorul
economic .........................................................
Adresa
..............................................................................
Tel./fax
..............................................., e-mail ......................
Autorizaţia
nr. ....................................................................
Nr. crt. |
Specia /Soiul |
Categoria seminţei |
INTRĂRI |
IEŞIRI |
STOC |
|||||||
Producţie proprie |
De la alţi operatori economici din intern sau din import |
Documentul de intrare, nr. şi data |
Nr. şi data documentului oficial, etichete, nr. |
|
Cantitatea intrată (kg sau buc.) |
Livrat la: Cantitatea (kg sau buc.) |
Documentul de ieşire, nr. şi data |
Depozit |
Cantitatea (kg sau buc.) |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Observaţie:
Registrul poate fi adaptat la specificul activităţii de către
operatorul economic cu acordul inspectoratului teritorial pentru calitatea
seminţelor şi a materialului săditor sau al Laboratorului
Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor.
PROCES-VERBAL încheiat astăzi,
.......................
Inspectoratul
Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor
................................./
Laboratorul
Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor
Subsemnaţii,
......................................................., inspector oficial la
Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi a
Materialului Săditor ......................../Laboratorul Central pentru
Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor, şi dl (dna)
...................................................., reprezentant al
operatorului economic .................................................................,
în
conformitate cu cerinţele Ordinului ministrului agriculturii,
pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 769/2009, am procedat
astăzi,....................., la verificarea scriptică şi
faptică a documentaţiei privind asigurarea bazei materiale pentru
producerea/preiucrarea/comercializarea seminţelor şi a materialului
săditor, constatând următoarele:
-
baza materială şi documentaţia corespund/nu corespund
datorită:
................................................................................................................................................
-
registrul de intrări şi ieşiri:
.................................................................................................................................................
-
termen de completare a documentaţiei: ........................ (maximum 15
zile calendaristice) ..........................
.................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
....................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
Se
va întocmi în două exemplare, dintre care unul rămâne la operatorul
economic.
ANEXA Nr. 6:
PROCES-VERBAL de retragere
temporară/definitivă a autorizaţiei de
producere/prelucrare/comercializare a seminţelor şi a materialului
săditor
Inspectoratul
Teritorial pentru Calitatea Seminţelor
şi
a Materialului Săditor ................./
Laboratorul
Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor
încheiat
astăzi, ...................
Subsemnatul,
......................................................., inspector oficial la
Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi a
Materialului Săditor ........................./Laboratorul Central pentru
Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor, am constatat
că operatorul economic ..........................................,
reprezentat de ............., având funcţia de ............., cu
sediul/punctul de lucru în localitatea ................................
judeţul ......................, a încălcat prevederile art. 5 pct.
.......................... (motivaţia) ...............................................
..................................................... din Legea nr. 266/2002
privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea
calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului
săditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante, în conformitate
cu prevederile art. ........ din Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 769/2009,
se retrage Autorizaţia de producere/prelucrare/comercializare a
seminţelor şi a materialului săditor nr.
................................................, seria ......................
din data de .................................
Cu
drept de contestaţie la directorul Inspectoratului Teritorial pentru
Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor
.................../Laboratorului Central pentru Calitatea Seminţelor
şi a Materialului Săditor în termen de 15 zile calendaristice de la
data încheierii procesului-verbal de retragere a autorizaţiei.
Inspector oficial, .......................... (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) |
Operator economic, ................................ (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) |
Se
va întocmi în două exemplare, dintre care un exemplar se trimite
operatorului economic şi celălalt se păstrează la
inspectoratul teritorial pentru calitatea seminţelor şi a
materialului săditor/Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi
a Materialului Săditor.
INSPECTORATUL
TERITORIAL PENTRU CALITATEA
SEMINŢELOR
ŞI MATERIALULUI SĂDITOR ............................
Laboratorul
Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor
Nr.
....................... din .....................
FIŞA
DE SUPRAVEGHERE ŞI MONITORIZARE a activităţii operatorului
economic în vederea acordării vizei de monitorizare anuală pentru:
Operatorul
economic
.............................................................................................................................
Adresa:
............................................................................................................................................................
Telefon,
fax, e-mail:
............................................................................................................................
Nr.
autorizaţiei pentru producere/prelucrare/comercializare:
..............................................................
1.Modificări
privind statutul şi datele de identificare:
|_|
da, au fost modificări şi au fost comunicate la inspectoratul
teritorial pentru calitatea seminţelor şi materialului săditor
(ITCSMS) sau la Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a
Materialului Săditor (LCCSMS);
|_|
da, au fost modificări şi nu au fost comunicate la ITCSMS sau LCCSMS;
|_|
a suferit modificări care au fost anunţate la ITCSMS sau LCCSMS
şi sunt dovedite prin documente;
|_|
a suferit modificări şi nu au fost comunicate la ITCSMS sau LCCSMS;
3.Personalul
responsabil cu desfăşurarea activităţilor de producere,
prelucrare şi comercializare a seminţelor şi materialului
săditor:
|_|
a suferit modificări care au fost anunţate la ITCSMS sau LCCSMS
şi sunt dovedite prin documente;
|_|
a suferit modificări şi nu au fost comunicate la ITCSMS sau LCCSMS;
4.Specia sau
grupa de specii pentru care s-a făcut înregistrarea:
|_|
a suferit modificări şi modificările au fost anunţate la
ITCSMS sau LCCSMS;
|_|
a suferit modificări şi modificările nu au fost anunţate la
ITCSMS sau LCCSMS;
5.Organizarea
corespunzătoare a activităţilor de producere, prelucrare şi
comercializare pentru menţinerea autenticităţii şi
purităţii varietale a seminţelor şi materialului
săditor:
6.Respectă
normele tehnologice de depozitare, transport şi comercializare specifice
fiecărei specii pentru care s-a acordat autorizaţia:
7.Oferă
beneficiarilor de sămânţă un minimum de informaţii necesar
folosirii corecte a seminţelor şi a materialului săditor, prin:
|_|
inscripţionarea datelor pe ambalaj sau pe eticheta furnizorului;
|_|
afişarea informaţiilor la locul de vânzare.
8.Respectă
inviolabilitatea etichetelor şi a ambalajelor originale:
9.Anunţă
la ITCSMS sau LCCSMS, în termenul fixat de actele normative în vigoare,
cantităţile de seminţe rămase pe stoc:
10.Retrage
din circulaţie seminţele care nu corespund normelor în vigoare:
11.Comercializează
seminţe sau material săditor care nu corespund normelor în vigoare:
12.Registrul
de intrări-ieşiri:
|_|
există şi este completat corespunzător prevederilor Ordinului
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,
interimar, nr. 769/2009
privind aprobarea Metodologiei de înregistrare a operatorilor economici şi
eliberare a autorizaţiei pentru producerea, prelucrarea şi/sau
comercializarea seminţelor şi materialului săditor;
|_|
există, dar nu este completat corespunzător;
|_|
deţine un sistem de evidenţă computerizat;
13.Măsuri
pentru corectarea unor aspecte constatate de autoritate:
|_|
au fost stabilite acţiuni corective/responsabilităţi/termene
pentru soluţionarea neconformităţilor constatate;
|_|
acţiunile corective au fost aplicate pe perioada monitorizării;
|_|
a fost evaluată eficienţa implementării acţiunilor
corective.
14.Dispoziţii
finale referitoare la respectarea regulilor şi normelor în vigoare şi
asigurarea îndeplinirii continue a cerinţelor art. 5 din Legea nr. 266/2002
privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea
calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului
săditor, precum şi testarea şi înregistrarea soiurilor de plante,
republicată:
|_|
operatorul economic respectă prevederile legale în vigoare;
|_|
operatorul economic nu respectă prevederile legale în vigoare şi sunt
luate următoarele măsuri:
-
retragerea temporară/definitivă a autorizaţiei;
-
alte măsuri
............................................................................................................
(numele,
prenumele, semnătura)
(numele,
prenumele, semnătura, ştampila)
(numele,
prenumele, semnătura, ştampila)
Fişa
este întocmită în conformitate cu regulile şi normele în vigoare.
Operatorul
economic trebuie să anunţe la ITCSMS sau LCCSMS ................, în
termenul prevăzut de normele în vigoare, modificările intervenite în
activitatea pe care o desfăşoară.
(la data 23-Mar-2011 anexa 6 completat de Art. I,
punctul 2., litera E. din Ordinul
57/2011 )